۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

نشانه های یک رابطه بیمار.

<div style="direction:rtl;text-align:right">نشانه های یک رابطه بیمار.</div>:
در ادامه پست پر اشتباه قبلی …..

خوب تخصص من روانشناسی نیست. اشتباه هم میکنم. عقیده های خودم ظاهرا نادرست بود

یکی سهیل چپ دست دوست روانشناسم گفت: این که نشانه های یک رابطه بیمار را بخواهی دسته بندی کنی اشتباه است. من مطلب را از یک وبلاگ دیگه خوانده بودم و تقریبا منتقل کرده بود. چون نشانه های یک رابطه بیمار بی شمار است وقابل فهرست بندی نیست.

یک رابطه وقتی بیمار است که به شما حس خوبی نمیدهد و معمولا هم دوسر رابطه حس خوب ندارند. این جور روابط با توجه به این اینکه بحث ما در باره روابط خارج از چهار چوب ازدواج است ترمیم کردن و شفا دادنش شان لازم نیست.

رابطه معمولا به احساسات دو طرف مربوط میشود و وقتی یک نفر ناراضی است حتما نفر دوم هم همین حس را دارد.

هرچی شما حس میکنی طرف دیگر هم همین حس را دارد. یا در همین حدود.

یک رابطه غلط رابطه ای است که با خوش بینی شروع میشود ولی معمولا به خاطر موقعیت ادم های ان شکل گرفتنش با مشکلات مواجه میشود وادامه ان در طولانی مدت غیر ممکن است.

مثل رابطه هایی که اختلاف سن بین افراد ان زیاد است.

موقعیت و سطح فرهنگ تفاوت زیادی دارد. مثلا ادم های مذهبی با ادم های لاییک

اختلاف طبقاتی قابل توجه از نظر مالی طرز زندگی.

_____

همه میدانیم که عبور از چراغ قرمز کار درستی نیست خلاف مقرارات راهنمایی و رانندگی است. برای اینکه مردم به ان متعهد شوند یک ضمانت اجرایی لازم دارد. و ضمانت اجرایی خلاف های رانندگی جریمه است.

در روابط انسانی این ضمانت اجرایی عشق است. اگر عشق باشد همه چیز خوب پیش میرود. نه خیانتی صورت میگیرد و نه خشونتی اعمال میشود و رابطه محکم باقی میماند.

در جامعه این ضمانت اجرای ازدواج نامیده میشود به هر حال هر عشقی همیشه مثل روزهای اول باقی نمیماند. واز حرارت و شدت ان کم کم کاسته میشود گاهی اصلا به دشمنی هم تبدیل میشود.ان زمان است که قرداد ازدواج ضمانت یک رابطه است.

برای ما ایرانی ها جدا از فرداد ازدواج یک ضمانت اجرایی مضاعف هم وجود دارد به نام مهریه.

این ها موانعی است که انسان را مجبور میکند در دراز مدت قوانین راه رسم جامعه را پذیرا باشد.

دوست من یک توصیه دیگر هم داشت. تا عاشق نشده اید ازدواج نکنید.

و کن اضافه میکنم بدون دوست داشتن و عشق در هیچ رابطه ای هم باقی نمانید. انسان به عشق زنده است.
همین جا بحث را در باره نشانه های یک رابطه بیمار تمام میکنم.

و در باره علت های ماندن خانم ها در روابط بیمار بحث را با یاری شما ادامه میدهم . در عین حال خیلی از اقایان هم دچار این گرفتاری هستند و روابط بیماری را ادامه میدهند واز ان ازار می بینند.

دسته‌بندی شده در: کلا. Tagged: رابطه بیمار