۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

جامعه ای که روز به روز فقیر تر میشود وبی توجهی مسئولان

<div style="direction:rtl;text-align:right">جامعه ای که روز به روز فقیر تر میشود وبی توجهی مسئولان</div>:
بازی دومینو بسیار شبیه به روابط انسانها در جامعه است . هر انسانی به انسان دیگر مربوط است. واین ارتباط تا انتهای چیدمان جامعه ادامه دارد. در دومینو یک مهره که میافتد به مهره های بعدی اصابت میکند ومهره ها یکی پس از دیگری نقش زمین میشوند.

مهره های فقردر جامعه یکی یکی جلو میرود و مردم دانه دانه نقش بر زمین میشوند. به زودی این روند به ادم های سطح بالای جامعه میرسد.

امروز برای درست کردن ابرو هام ارایشگاه بودم . جایی که همیشه باید ساعتها وقت می گذراندی تا کارت انجام میشد. خانم ارایشگر نشسته بود پازل سر هم میکرد. من اولین واخرین مشتری روزش بودم.

آرایشگاه در ایران اصلا جنبه کسادی ندارد. جنگ وصلح وتحریم و غیره جلو رشد موهای زاید نمی گیرد. زنها پیوسته به ارایشگاه میروند. در هر موقعیت اجتماعی و هر سطج درامدی.

شرکت های بخش خصوصی که کار های عمرانی برای مملکت میکرده اند. یا بیکارند و با هوشیاری کاری در دوسال اخیر با دولت هیچ قرار دادی امضا نکرده اند. یا مبلغ پیمانها درست یک سوم مبلغ هزینه های پروژه است وبا کسر بودجه قابل توجهی زمین خورده و ورشکست شده اند.

تعدیل نیرو های بخش خصوصی روز افزون بر بیکاری ها میافزایید.

هزینه های خورد خوراک بالا رفته. مردمی که درامد دارند فقط از هزینه شکم خود بر میایند انهم نه مثل سابق.

کارخانه ها و صنایع پایه مدتهاست یا تعطیل شده اند یا درشرف تعطیل شدن هستند . قسط وام هایی که برای ارتقا کیفیت محصولات وکارخانه خود گرفته اند قابل پرداخت نیست. نرخ سود بانکی با فرمولی رذیلانه محاسبه میشود.

کار خانه ها را رقم بالای مالیات فلج کرده.

دارو کم شده. در این بین بیماران قلبی و سرطانی و هموفیلی و بقیه بیمارانی که به دارو های ساخت خارج نیاز دارند در تنگنا قرار گرفته اند. وتا دم مرگ هم میروند.

بنزین ساخت وطن در زمستان با توجه به پدیده وارنگی هوا را شدید الوده کرده و با هر نفس سرطان را داخل ریه خود میکنیم. همان سرطانی که برای درمانش دارو و پول  نداریم.

و در این گیر دار حق مسلم ما انرژی هسته ایست و سران ودولت مردان ما یک قدم کوتاه نمیایند .

با کلک امروز فردا کردن و مماشات کردن وقت میخرند غافل از انکه وقت میخرند برای دستیابی به غنی سازی که در نهایت تکنولوژی پنجاه سال پیش است.  وقتی در همسایگی ما کشوری مثل روسیه وجود دارد هرگز اجازه نخواهد داد که این مباحث به شکل جدی وارد مرحله تولید شود . تمام فقر به مردم کشور ما همراه با مرگ اعمال میشود و درست وقتی به مرحله بهره برداری برسد برادر روسیه دم ایران را خواهدچید ودستش را  از تلنولوژی  هسته ای کوتاه خواهد کرد.

ما که اخرش از این آلودگی میمیریم. ما مرده و شما زنده. ببین چه روزی بود نوشتم همه این تلاشها اب در هاون کوبیدن است.

دسته‌بندی شده در: کلا. Tagged: کلا + الودگی + اقتصادی