۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

رابطه های بیمار. 2

<div style="direction:rtl;text-align:right">رابطه های بیمار. 2</div>:
اورانوس مثل اسمش میدرخشید. ان سالها حدوا سی و دو ساله بود. خوش اندام و شیک پوش. یک دختر هفت ساله داشت. از شوهرش جدا شده بود. ظاهرا به دلیل خشونت های فیزیکی شوهرش. بار اخر که کشمش بین زن و شوهر منجر به طلاق شده بود. مرد زن را هول داده بود زن اول به دیوار و بعد زمین خورده بود و یک هفته توی کوما مانده بود. خانواده دخالت کرده بودند و طلاق فرزندشان را گرفته بودند. ودختر را از ترکیه به ایران باز گردانده بودند. طبق قوانین ایران فزرند دختر این زوج تحت سرپرستی پدر بود. که نوعا مادر از ملاقات با او محروم بود. حال انکه تشخیص پدری که تسلط بر رفتار خود را ندارد و میتواند همسرش را تا یک قدمی مرگ مجروح کند چطور شایستگی سر پرستی دخترش را دارد با قانون نویسان و مجریان قانون است.

چند سال بود در یک رابطه بود. رابطه ای پر تنش . پر از قهر واشتی و متاسفانه دوباره پر از خشونت.

اورانوس اول هر هفته میامد و میگفت که دیگر تمام شده و قطع رابطه کرده. یک چند روزی قهر بودند . بعد اشتی میکردند و اخر همان هفته با یک کتک کاری شدید رابطه دوباره قطع میشد و این داستان کم و بیش همچنان ادامه داشت.

اینکه یک ادم با دو ادم متفاوت رابطه های با مشکلات شبیه به هم داشته باشد بسیار عجیب به نظر میرسد. اما چندان هم عجیب نیست. معمولا انتخاب های ما شبیه به هم است. یک سلیقه داریم. عجیب این است که چطور این سلیقه با اینکه یک بار به ما اسیب زده بار دوم و بار دهم موقع انتخاب خودش را رو میکند و از ان پیروی میکنیم. شاید همه ما به نوعی یک چنین چرخه هایی را در روابط خصوصی خود داریم. و ان را به حساب بد شانسی خود میگذاریم. با انکه خوب میدانیم در واقع شانس وجود ندارد انچه هست انتخاب است.

چیزی در ناخود اگاه ما موجب میشود که در دام های یکسان گرفتار شویم. برای ازادی از دام این ناشناخته اول باید ان نا شناخته را پیدا کینم و بشناسیم. سپس برای انتخابهای بعدی حیله های این دشمن پنهان و ناشناخته نقش بر اب میشود وتاثیر ندارد.

تنها کسی هم که میتواند به ما در خارج شدن از این دایره بسته یاری رسانی کند خود ما هستیم.

کمک یک ترا پیست میتواند ما را درشناخت این دشمن درونی یاری کند.

ادامه دارد.

دسته‌بندی شده در: کلا. Tagged: زنانه نویسی