۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

رابطه های خارج از ازدواج

<div style="direction:rtl;text-align:right">رابطه های خارج از ازدواج</div>:
در طول نوشتن پست های قبلی دلم نمیخواست اشاره به هم زیستی های بدون ازدواج داشته باشم اما در واقع منظورم همین بود.

گاهی این همزیستی ها بیشتر از ازدواج های معمول عمر دارند. این قسمتی از جامعه است که هیج کس دوست ندارد درباره اش صحبت کند. قبل از اینکه سردار طلایی اشاره به وجود ان کند.

این مدل ازدواج ها که درد سر های ازدواج های رایج را ندارد و بیشتر در خفا است مسئولان و متدینن دوست دارتد ان را زیر مجموعه ازدواجهای موقت قرار دهند. با موافقت ها ومخالفتهای همراه است.

مهمترین مشکل ان این است که زن با توجه به اینکه در ایران از حمایت قانونی بهرمند نیست احساس امنیتش در ان متزلزل است .

هر چند زنها وقتی در ازدواج های قانونی و ثبت شده هم هستند از امنیت کافی بر خوردار نیستند. قانون هانواده ما در واقع چوب دو سر طلاست.

و از انجا که زن در ایران وجود کالایی دارد این جور هم زیستی ها تبدیل به یک کالای دسته دومش میکند که خریدار کمتری خواهد داشت هرچند ازدواج های رایج و کوتاه مدت هم همین نتیجه را دارد.
موافقان این جور هم زیستی ها بیشتر جوانانی هستند که از زیر بار مهریه می خواهند در بروند.
و مخالفان ان دسته از مذهبی های هستند که به زن به چشم مال نگاه میکنند. و نوعا از نسل قبل.
و حال انکه ازدواج موقت همین معنی را میدهد.
این بحث که امروز در بی بی سی مطرح شد برای من جالب بود. رو شدن قسمتی ازسلوک در  جامعه که کسی مایل به صحبت در باره ان نیست.  وجالبترین قسمت هم این است که دخترانی که در این همزیستی  ها شرکت میکنند بسیار هم ساده زندگی میکنند. و توقعی هم از شریک زندگی خود ندارند. و حال انکه اگر همین دختر ها  یک ازدواج سنتی داشته باشند دنبال مهریه و جواهر و جهیزیه و هرچه شیکتر و هر چه تجملی تر میروند.
اگر مراسم پیچیده ازدواج ایرانی ساده تر شود. صحبت از بریز و به پاش ها عکس برداری ها و شام ومهریه و لباس عروس نباشد .امار طلاق هم روند رو به رشد نداشته باشد.
اگر دختران ما در این کره وسیع دو سه هزار کیلومتر انطرفتر به دنیا امده بودند  زندگیشان کلا فرق میکرد.
واما پسر های ما به خارج میروند و در انجا همین مدل زندگی دختران را میپسندند. همین مرد هایی که اینجا کلکسیونر دوست دختر هستند عرف جامعه وادارشان میکند که به یکی قانع باشند وبا ان بمانند. اگر اخلاق حرم سرا داری که در کشور ما مد شده  تعدیل یابد. نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. نا گفته نماند حرمسرا در ایران مختص مرد ها و پسر ها نیست. دختر ها هم عادت توی اب نمک خواباندن دارند.
مهمترین حرکت ترک مد های بد است.





دسته‌بندی شده در: کلا.